Υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα στην
εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης

που δεν έχει τονιστεί επαρκώς
στην επερώτηση.

Κι αυτό είναι ο ταξικός της χαρακτήρας.

Πρόκειται για μια ταξική επέλαση των
φίλων της κυβέρνησης ολιγαρχών, των
ιδιωτών, που τη βλέπουμε παντού. Σε όλα τα
επίπεδα.

2
Γιατί και όλο το σκάνδαλο με την
ηλεκτρονική πλατφόμα e-food, τι είναι;
Μια απλή εφαρμογή του νόμου
Χατζηδάκη που κατέστρεψε τις εργασιακές
σχέσεις.

Είναι η γνωστή ταχυδακτυλουργία

να αναβαπτίζονται εργαζόμενοι με
υπαλληλική σχέση σε «συνεργαζόμενους
ελεύθερους επαγγελματίες».

Με τον κουτοπόνηρο αυτό τρόπο
μετακυλίει μια εταιρεία στον εργαζόμενο
το κόστος της ασφάλισής του.
Και του αφαιρεί τα εργασιακά
δικαιώματα

3

που οφείλει να του παρέχει.

Στον κύριο πρωθυπουργό δεν αρέσουν
τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι σαφές γιατί.

Επειδή με αγώνα στα σόσιαλ μίντια
απετράπη η κατάργηση των δικαιωμάτων
που κατακτήθηκαν με σκληρούς αγώνες.

Και η μετατροπή των εργαζομένων σε
επισφαλές πρεκαριάτο στο έλεος
ανάλγητων κερδοσκόπων.

Αυτό που συνέβη με την εταιρία e-food
δείχνει ότι η κοινωνία έχει ξυπνήσει.

4

Και ότι οι μέρες της Μητσοτάκης Α.Ε.
είναι μετρημένες.

Ο πρωθυπουργός νομίζει στη ΔΕΘ ότι
μπορεί να εξαγοράσει τους νέους με
ψίχουλα, με μπιτς εντ μπάιτς [bits and
bytes], όπως άλλοτε και ο κ. Σαμαράς.

Πρόκειται για την ίδια νεολαία που έχει
ταπεινώσει με ξυλοδαρμούς στις πλατείες,
καταστολή στα πανεπιστήμια,
κατάργηση εισακτέων.

5
Επειδή η κυβέρνηση θέλει τους νέους να
μη μορφώνονται,
αλλά να είναι ανειδίκευτο προσωπικό,
φτηνά εργατικά χέρια χωρίς εφόδια για
το μέλλον.
Όμως αυτή η νεολαία δίνει την
απάντησή της στους δρόμους, τις πλατείες,
τα αμφιθέατρα.
Και ναι. Και στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης.
Που σήμερα έχουν τη δύναμη να
ακυρώσουν τις πολιτικές εταιριών.

Έχουν τη δύναμη ακόμη και να
ανατρέψουν αυταρχικά καθεστώτα.
Το έκαναν σε γειτονικές μας χώρες.
Θα το κάνουν και στην Ελλάδα!

6

Οι νέοι που αντιστέκονται:
– Στην αυταρχικοποίηση
– και την εμπορευματοποίηση της παιδείας.

Θυμίζουμε τι έχει νομοθετηθεί:
– Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου,

– ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας,

– υποβάθμιση της δημόσιας επαγγελματικής
εκπαίδευσης

– που ουσιαστικά ωθεί τη νεολαία στην
αγκαλιά των ιδιωτικών ΙΕΚ,

– Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

7
Με τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα, την
εξίσωση των «πτυχίων» των ιδιωτικών
κολλεγίων με αυτά των δημοσίων ΑΕΙ.

Η λογική όλων αυτών είναι, όπως είπα, βαθιά
ταξική.

Και είναι το να αποκλειστούν από την δημόσια
εκπαίδευση τα παιδιά των φτωχών και μεσαίων
νοικοκυριών,
ιδιαίτερα από την τριτοβάθμια.

Και το να παραδοθεί πλήρως η εκπαιδευτική
διαδικασία στους κανόνες και τους όρους της
αγοράς.

8

Μετατρέποντάς την εκπαίδευση σε
προνομιακό πεδίο πλουτισμού των σχολαρχών
φίλων της κυβέρνησης,

αναπαράγοντας μια ταξική και τοξική
ολιγαρχία.

Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση είχαμε νομοθέτημα μετατροπής
των Ιδιωτικών Σχολείων σε αμιγώς
κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

Και γενικότερα, αποδίδονται υπερεξουσίες
στους διευθυντές.

9
Με αύξηση θητείας τους και με ένα
ιεραρχικό αυταρχικό μοντέλο που θυμίζει
στρατώνα ή τεϊλορικού τύπου εργοστάσιο του
προηγούμενου αιώνα.

Όπου ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζεται  ως
απλός εφαρμοστής διοικητικών εντολών.

Ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση:

Στόχος της κυβέρνησης είναι να
αποδυναμωθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος.

10

Για να δοθεί η δυνατότητα σε ιδιώτες να
ιδρύουν κολλέγια που αποδίδουν ίδια
επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των
ανωτάτων εκπαιδευτηρίων.

Και για τον λόγο αυτό θεσπίζει την
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια
εκπαίδευση.

Πάνω από 20.000 υποψήφιοι έμειναν εκτός
πανεπιστημίων.

Με μόνη έκβαση τα ιδιωτικά κολλέγια ή τη
δημιουργία στρατιάς ανειδίκευτων πρεκάριων
εργαζόμενων.

11

Ως ΜέΡΑ25 καταθέσαμε αμέσως
τροπολογία άμεσης κατάργησης των άδικων
και ανορθολογικών ΕΒΕ.

Προφανώς και δεν έγινε αποδεκτή, γιατί
αντιτίθεται στα σχέδια της κυβέρνησης για την
Παιδεία.

Θα συνεχίσουμε να την καταθέτουμε ξανά
και ξανά.

Και βεβαίως έχουμε καταθέσει τροπολογία
και για τα Εσπερινά Λύκεια.

12

Που η αποστολή τους πλήττεται
ανεπανόρθωτα από την Ελάχιστη Βάση
Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.).

Η κυβέρνηση έφερε εξομοίωση των
Εσπερινών και Ημερήσιων Λυκείων, ως προς
τους όρους εισαγωγής στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, μέσω της Ελάχιστης Βάσης
Εισαγωγής.

Όμως οι μαθητές των Εσπερινών,
«παλεύουν» σε καθημερινή βάση μέσα στην
«δίνη» των επαγγελματικών και οικογενειακών
τους υποχρεώσεων.

13
Ενώ, παράλληλα, δεν διαθέτουν τον
απαιτούμενο χρόνο για μελέτη και συνήθως
αδυνατούν να καταφύγουν σε ιδιωτικά
φροντιστήρια, για οικονομικούς λόγους.

Αυτό σημαίνει ότι η Ενιαία Ελάχιστη Βάση
Εισαγωγής για τα Ημερήσια και Εσπερινά
Λύκεια και η επί της ουσίας κατάργηση του 1%
στην πραγματικότητα εκμηδενίζει για τους
μαθητές των Εσπερινών Λυκείων την
δυνατότητα κοινωνικής κινητικότητας, μέσω
της δημόσιας εκπαίδευσης.

Και διαιωνίζει τις κοινωνικές ανισότητες.

14
Είναι όμως ανησυχητική και η
αστυνομοκρατία που προωθείται στα
πανεπιστήμια.

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τη νεολαία ως
εν δυνάμει τρομοκράτες.
Αυτή η πρακτική παραβιάζει την
παράγραφο 5 του άρθρου 16 του Συντάγματος
που αφορά στο αυτοδιοίκητο,

καθώς συνορίζεται η Ελληνική Αστυνομία
με το ΑΕΙ ως υπεύθυνη για την επεξεργασία
των προσωπικών δεδομένων.

15
Παραβιάζει σφόδρα και την παράγραφο 1
του άρθρου 16 καθώς η συλλογή των όποιων
πληροφοριών μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά
προβλήματα στην ελευθερία της ακαδημαϊκής
έκφρασης και στην προαγωγή της έρευνας.

Η ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης
είναι το πραγματικό κίνητρο της ΝΔ και όσων
μνημονιακών κομμάτων συμπορεύονται με τη
λογική της.

Και για αυτό όλο το μνημονιακό τόξο θα μας
βρει απέναντί του!

https://www.youtube.com/watch?v=m2REZfluBck