Προς: την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Τοπίο απορρύθμισης, δυσλειτουργίας και παράλυσης, στη Δημόσια Εκπαίδευση»

Με ιδιαίτερη ανησυχία, πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη δυο επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, σε τμήμα του Λυκείου Βάρης.

Σε ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό σελίδας κοινωνικής δικτύωσης, ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, σημείωσε τα εξής:

«Μόλις ενημερώθηκε η Δημοτική Αρχή, για δεύτερο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού, σε μαθητή του Α3 τμήματος του Λυκείου Βουλιαγμένης. Το τμήμα παραμένει, όπως προβλέπει το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, κλειστό για 14 μέρες και όλοι οι μαθητές έχουν τεθεί σε καραντίνα από την Κυριακή, όταν διαπιστώθηκε το πρώτο κρούσμα. Ευχόμαστε και στους δύο μαθητές, περαστικά και γρήγορη ανάρρωση».

Ασφυκτική κατάσταση επικρατεί και στα σχολεία του δήμου Μαραθώνα. Σε δελτίο τύπου η Ένωση Συλλόγων  Γονέων και Κηδεμόνων δηλώνει πως «ο μέσος όρος όλων των τμημάτων στο Γυμνάσιο Μαραθώνα είναι πάνω από 25 παιδιά ενώ στο 1ο Λύκειο Νέας Μάκρης ο μέσος όρος όλων των τμημάτων είναι πάνω από 26 παιδιά!», επισημαίνοντας ότι «Σε αυτήν την εικόνα πρέπει να προσθέσουμε και τις σχεδόν 500! ώρες την εβδομάδα σε διδακτικά κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Γενικότερα, στο σύνολο της χώρας, η εικόνα που παρατηρείται στη Δημόσια Εκπαίδευση, είναι η εξής:

Αναστολή λειτουργίας τμημάτων σχολείων σε ολόκληρη την Επικράτεια, λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων. Ταυτόχρονα, διάχυτη είναι η αγωνία γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τα διαρκώς αυξανόμενα κρούσματα, ενώ πληθαίνουν οι καταλήψεις σε Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας, με δίκαια αιτήματα, μεταξύ των οποίων η αδήριτη αναγκαιότητα για ουσιαστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Αυτό είναι το τοπίο, λίγες ημέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Ένα τοπίο απορρύθμισης, δυσλειτουργίας και παράλυσης.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η κα. Υπουργός:

  • Τι ενέργειες προτίθεται να κάνει, ώστε να υφίσταται απαρέγκλιτα ως δεδομένη, η υγεία και η ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, και να εξαλειφθεί η εύλογη ανησυχία των γονέων;
  • Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει τον εκθετικά αυξημένο αριθμό κρουσμάτων και το αναπτυσσόμενο κύμα μαθητικών κινητοποιήσεων και καταλήψεων, σε ολόκληρη την Επικράτεια; Με καταστολή;
  • Τι σχεδιασμός υπάρχει, αναφορικά με τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε περίπτωση ολικού κλεισίματος σχολείων (lockdown) ;