Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και τον κο Υπουργό Υγείας 

Θέμα: Αναγκαιότητα άμεσης παύσης της λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων στις χαρακτηρισμένες «κόκκινες» περιοχές.

 Αξιότιμη κα Υπουργέ και αξιότιμε κε Υπουργέ,

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α) εκτιμά ότι οι σχολικές δομές ειδικής εκπαίδευσης, οι οποίες παραμένουν ανοιχτές στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί «κόκκινες», πρέπει να κλείσουν άμεσα και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, αναφορικά με τη συνέχιση της εκπαίδευσης με άλλα κατάλληλα μέσα.

Όπως ενημερωνόμαστε από ανακοίνωση του Συλλόγου, όταν στην παρούσα υγειονομική και κοινωνική συγκυρία, αφενός παρατηρείται αυξητική τάση αριθμού κρουσμάτων σε άτομα ηλικίας μέχρι 17 ετών κι αφετέρου, τα προβλήματα και οι τραγικές ελλείψεις σε υποδομές που επικρατούν στα περισσότερα Ειδικά Σχολεία δυσκολεύουν την καθημερινότητα των μαθητών/τριών, παρεμποδίζουν το έργο των εκπαιδευτικών και αυξάνουν το άγχος των γονιών, τότε έχουμε πολιτικό και ηθικό χρέος, να μην γίνει η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, θύμα των ανεπαρκειών της κεντρικής και τοπικής διοίκησης.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η τακτική ex silentio που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, είναι επικίνδυνη, μια και η τρέχουσα πραγματικότητα, είναι αδύνατο να κρυφτεί. Αποτελεί αδήριτη αναγκαιότητα να ληφθεί υπόψη όσα ρητά αναφέρει η Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αυτήν  τα άτομα με «αναπηρία μπορούν να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους ισότιμα με τους άλλους ανθρώπους χωρίς αναπηρίες, είτε μόνοι τους είτε με την κατάλληλη υποστήριξη, πάντα όμως με τις κατάλληλες εγγυήσεις …», ιδιαίτερα όταν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος, λόγω πανδημικής οξύτητας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παρατεθέντα στοιχεία,

Ερωτώνται οι Υπουργοί: 

  • Τι απαντάτε αναφορικά με τη συγκεκριμένη δημόσια ανακοίνωση – καταγγελία του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α);
  • Θα προβείτε με άμεσο τρόπο, στην παύση λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων σε όλες τις χαρακτηρισμένες «κόκκινες» περιοχές, ώστε να μην βρίσκονται πολύπλευρα εκτεθειμένοι οι μαθητές, οι γονείς και το εκπαιδευτικό προσωπικό;