Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας

Θέμα: Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΥΣ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ

Κυρία Υπουργέ,

Στα πλαίσια της εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης έχουν προκύψει σημαντικά προβλήματα που κατά τη γνώμη μας πρέπει να λυθούν άμεσα, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ειδάλλως, θα πρέπει πάραυτα να αποσύρετε τον νόμο, διότι διαπιστώνονται ελλείψεις παντού. Και εξηγούμαι:

ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΧΩΡΩΝ

Με την πρόβλεψη όλα τα παιδιά από 4 ετών να φοιτούν υποχρεωτικά σε σχολεία, υπάρχει μεγάλη προσέλευση μικρών μαθητών οι οποίοι δεν βρίσκουν χώρους να στεγαστούν. Τα περισσότερα νηπιαγωγεία είναι υπερ-πλήρη. Σε πολλές περιοχές των μεγάλων πόλεων οι γονείς υποχρεώνονται να εγγράψουν τα νήπιά τους σε σχολεία που βρίσκονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Σε άλλες περιπτώσεις τα νήπια και προνήπια θα είναι υποχρεωμένα να παρακολουθούν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους (ενίοτε και ολοήμερο) σε χώρους ακατάλληλους, που κρίνονται μη συμβατοί με τις δραστηριότητες και τις ανάγκες των νηπίων. Θα δώσω μερικά παραδείγματα: Στον Βύρωνα τα νήπια θα στεγαστούν σε containers, στις Αχαρνές οι γονείς θα πρέπει καθημερινά να οδηγούν χιλιόμετρα μακριά από τη γειτονιά τους για να πάνε τα παιδιά στο νηπιαγωγείο άλλων περιοχών. Σε κεντρικά σχολεία του Πειραιά προτείνεται η χρήση χώρου που δεν αερίζεται και στάζει όταν βρέχει! Διευθυντές σχολείων μάς καταγγέλλουν ότι αναζητούνται χώροι ακόμα και σε Γυμνάσια ή Λύκεια! Οι αρμόδιες υπηρεσίες κάποιων Δήμων βρίσκονται σε αδιέξοδο! Είναι προφανής η προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε η Υποχρεωτική Δίχρονη, και προκλητική η έλλειψη διαβούλευσης με τους ειδικούς – δηλαδή νηπιαγωγούς, δασκάλους προσχολικής αγωγής, εκπαιδευτικούς δημιουργικής απασχόλησης, παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς. Αλλά ούτε οι Δήμοι ερωτήθηκαν αν υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες για τους πρωτοεισερχόμενους μαθητές. Η προσχολική αγωγή έχει ιδιαίτερες και εξειδικευμένες ανάγκες, πράγμα που το Υπουργείο όφειλε και οφείλει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η αθρόα προσέλευση νηπίων για το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 και οι περιορισμοί λόγω των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό, έχουν σαν συνέπεια την αύξηση των τμημάτων και την ανάγκη διορισμού περισσότερων εκπαιδευτικών. Και φυσικά εννοούμε πτυχιούχους εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής, και όχι δασκάλους ή καθηγητές άλλων ειδικοτήτων που απλά…περισσεύουν στα σχολεία τους.

Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα, ερωτάται η υπουργός

: · Συμφωνείτε ότι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος επηρεάζει τον ψυχισμό του μαθητή και την ψυχοκοινωνική και μαθησιακή του εξέλιξη;

  • Προτίθεται η κυβέρνησή σας να χτίσει καινούρια νηπιαγωγεία ή να προσθέσει αίθουσες σε υπάρχοντα; Πώς σκοπεύετε να λύσετε το πρόβλημα της έλλειψης κατάλληλων αιθουσών για τα νήπια και τα προνήπια;
  • Θα διορίσετε νηπιαγωγούς και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς για να καλυφθούν οι ανάγκες των μικρών μαθητών που υποχρεώνετε να παρακολουθήσουν σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα από την ηλικία των 4 ετών;

Η ερωτώσα βουλευτής

Μαρία Απατζίδη