Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Οι απόφοιτοι του 2021 που θα επιλέξουν να επανεξεταστούν το 2022 στις
πανελλήνιες εξετάσεις, θα πρέπει να δώσουν ένα μη διδαγμένο μάθημα.

Πολλές είναι οι αδικίες που χαρακτηρίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα, και ειδικότερα
τον θεσμό των Πανελληνίων Εξετάσεων. Αδικίες που αναδείχθηκαν με τον πιο εύγλωττο
τρόπο φέτος, καθώς περίπου 40.000 υποψήφιοι έμειναν έξω από την Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων και άριστοι μαθητές με υψηλότατους βαθμούς.
Δυστυχώς, λάβαμε γνώση για μια ακόμα αδικία που αφορά αποφοίτους Λυκείου του 2021
οι οποίοι επιθυμούν να ξανα-προσέλθουν στις εξετάσεις το 2022.
Όπως καταγγέλλει η ιστοσελίδα alfavita.gr και Σύλλογοι Γονέων από όλη την Ελλάδα , οι
υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης που θα ξανασυμμετάσχουν στις Πανελλήνιες
Εξετάσεις του έτους 2022 (ως απόφοιτοι του έτους 2021), θα εξετασθούν στο μάθημα των
Λατινικών (αντί της Κοινωνιολογίας) το οποίο ουδέποτε διδάχθηκαν.
Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές θα υποχρεωθούν να μελετήσουν ένα εντελώς άγνωστο σε
αυτούς γνωστικό αντικείμενο από την αρχή. Θα πρέπει να «καλύψουν» ύλη δύο ετών, την
οποία οι συνυποψήφιοί τους είχαν το χρόνο να επεξεργαστούν και να διδαχθούν με τον
ενδεδειγμένο ρυθμό διδασκαλίας, μέσα σε δυο σχολικά έτη.
Οι γονείς αυτών των μαθητών θα υποχρεωθούν να χρηματοδοτήσουν την εκμάθηση της
αρχαίας ξένης γλώσσας (Λατινικά), πληρώνοντας τις ώρες φροντιστηριακών μαθημάτων
που αντιστοιχούν όχι σε ένα σχολικό έτος, αλλά σε δύο!! Πρόκειται για ένα μεγάλο
χρηματικό κόστος , στο οποίο πολλές οικογένειες της χώρας μας δεν μπορούν να
αντεπεξέλθουν.
Κρίνουμε ότι αυτό αποτελεί κατάφωρη αδικία απέναντι σε μαθητές που έχουν ήδη υποστεί
μεγάλες ανακατατάξεις λόγω της πανδημίας των τελευταίων δύο ετών. Τα παιδιά αυτά

έχουν βιώσει την αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας ( διαδικτυακά μαθήματα), έχουν
στερηθεί την ομαλή καθημερινότητα του σχολείου, έχουν δει τους γονείς τους να χάνουν τη
δουλειά τους προσωρινά ή μόνιμα. Επιπλέον, υπέστησαν το ψυχολογικό κόστος της
αποτυχίας στις Πανελλήνιες. Και τώρα , η πολιτεία τα υποχρεώνει να βιώσουν ένα ακόμα
εξίσου μεγάλο άγχος, να δώσουν εξετάσεις σε αδίδακτο μάθημα.
Προτείνουμε να υπάρξει ειδική ρύθμιση για τους εν λόγω υποψηφίους ούτως ώστε να
τηρηθεί η αρχή της ισονομίας μεταξύ υποψηφίων , και να εξετασθούν στο μάθημα που
έχουν διδαχθεί στο σχολείο τους, την Κοινωνιολογία.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παρατεθέντα στοιχεία,

Ερωτάται η υπουργός :

Με ποιον τρόπο προτίθεται το υπουργείο Παιδείας να αποκαταστήσει την αδικία απέναντι
στους υποψήφιους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που θα ξαναδώσουν εξετάσεις στις
Πανελλήνιες 2022 – ως απόφοιτοι του 2021 – και προβλέπεται να εξετασθούν στο αδίδακτο
μάθημα των Λατινικών;

Μαρία Απατζίδη
Βουλεύτρια Α Ανατολικής Αττικής
ΜέΡΑ25 https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=b6ac8e72-3cfc-4ada-b88e-ada200f738ea